Australia - National Return to Work survey 2018

The National Return to Work survey is undertaken on a biannual basis and compares the return to work experiences and outcomes of injured workers against a number of variables, including returning to work, workplace rehabilitation and employer support.

Source: https://www.safeworkaustralia.gov.au/media-centre/news/new-national-return-work-survey-report-released

Bilans du Conseil d’orientation sur les conditions de travail

Ces ouvrages, préparés annuellement par le ministère chargé du travail et présenté aux partenaires sociaux réunis au sein du Conseil d’orientation sur les conditions de travail (COCT), dessinent un panorama global de l’action en faveur de la prévention des risques professionnels et de l’amélioration des conditions de travail.

Source: https://travail-emploi.gouv.fr/ministere/documentation-et-publications-officielles/rapports/article/rapports-bilans-du-conseil-d-orientation-sur-les-conditions-de-travail-coct

La radioprotection des travailleurs

Exposition professionnelle aux rayonnements ionisants en France: bilan 2017
Le bilan de la surveillance des expositions professionnelles aux rayonnements ionisants concerne l'ensemble des secteurs d'activité soumis à un régime d'autorisation ou de déclaration, y compris ceux de la défense, dans les domaines des activités médicales et vétérinaires, de l'industrie nucléaire ou non nucléaire, de la recherche et de l'enseignement, ainsi que les secteurs concernés par une exposition à la radioactivité naturelle.
L'effectif suivi en 2017 dans le cadre des activités soumises à autorisation ou à déclaration est en augmentation de 0,9 % par rapport à 2016, avec 360 694 travailleurs. Parallèlement, la dose collective1 mesurée par
dosimétrie externe passive s'établit à 53,5 h.Sv pour 2017, contre 66,7 h.Sv en 2016. Avec une forte baisse par rapport à 2016 (- 20 %), cette valeur marque une rupture par rapport à celles observées en 2015 et 2016. Cette baisse significative de la dose collective est liée majoritairement à une baisse d'activité dans le domaine du nucléaire (volume de travaux de maintenance chez EDF moindre qu'en 2016) et de façon complémentaire à un changement méthodologique de plusieurs laboratoires de dosimétrie, intervenu courant 2017, qui évite de sousestimer le bruit de fond lorsque le dosimètre témoin n'est pas retourné par l'employeur avec les dosimètres individuels. La dose individuelle annuelle moyenne, d'une valeur de 0,72 mSv, est quant à elle stable par rapport à l'année précédente. Parmi les 12 712 travailleurs ayant reçu plus de 1 mSv (limite annuelle réglementaire fixée pour la population générale), 2 079 travailleurs ont reçu une dose annuelle supérieure à 5 mSv2. Une dose externe annuelle supérieure à 20 mSv (limite réglementaire de la dose efficace fixée pour les travailleurs) a été enregistrée pour 2 travailleurs. Quatre cas de dépassement de la limite de dose équivalente aux extrémités (500 mSv) ont également été enregistrés.

Source: https://www.irsn.fr/FR/expertise/rapports_expertise/Documents/radioprotection/IRSN_Rapport-Exposition-travailleurs-2017.pdf

Rates of Carpal Tunnel Syndrome in a State Workers’ Compensation Information System, by Industry and Occupation

California, 2007–2014
Carpal tunnel syndrome (CTS) occurs when the median nerve becomes compressed as it passes through the wrist within the carpal tunnel, resulting in pain, tingling, weakness, or numbness in the hand or the wrist. Occupational risk factors for CTS include engaging in work activities that require forceful, repetitive tasks, prolonged use of the hands or wrists in an awkward posture, or vibration. To assess trends and identify high-risk industries and occupations for CTS, the California Department of Public Health (CDPH) analyzed California workers' compensation claims for CTS by industry (2007–2014) and occupation (2014) and calculated rates per full-time equivalent (FTE) worker. During 2007–2014, a total of 139,336 CTS cases were reported (incidence = 6.3 cases per 10,000 FTE) in California workers; the rate among women (8.2) was 3.3 times higher than that among men (2.5). Industries with the highest rates of CTS were textile, fabric finishing, and coating mills (44.9), apparel accessories and other apparel manufacturing (43.1), and animal slaughtering and processing (39.8). Industries with high rates of CTS should consider implementing intervention measures, including ergonomic evaluations and development of tools and instruments that require less repetition and force and that correct awkward postures.

Source: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/67/wr/mm6739a4.htm

Eurostat - Accidents at work statistics 2015

Highlights:
There were 3 876 fatal accidents at work in the EU-28 during 2015, an increase of 102 deaths compared with the year before.
More than one fifth of all fatal accidents at work in the EU-28 took place within the construction sector.
In 2015, three quarters of all non-fatal accidents at work in the EU-28 concerned: wounds and superficial injuries; dislocations, sprains and strains; or concussion and internal injuries.

Source: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/pdfscache/11539.pdf

CNESST - Statistiques annuelles 2017

Ce document contient une série de tableaux et graphiques qui présentent les différentes activités de la CNESST au cours de l'année 2017, en regard des éléments de sa mission, soit la prévention-inspection, la réparation, le financement, les normes du travail et l'équité salariale.???

Source: http://www.cnesst.gouv.qc.ca/Publications/200/Pages/DC_200_1046.aspx

CNESST - Appendice statistique 2017 (version préliminaire)

L’appendice statistique est un complément d’information aux données d’exploitation, sous forme de tableaux et graphiques uniquement, regroupant quelques informations de base relatives au secteur SST. Notamment, la Direction des communications et des relations publiques y réfère pour répondre à des demandes médias. On y retrouve entre autres :
· Statistiques régionales et sectorielles sur les établissements, dossiers d’intervention en prévention-inspection, dossiers acceptés pour lésions professionnelles, décès et données financières ;
· Historique sur 10 ans de l’État du résultat global du FSST et éléments relatifs à la situation financière de celui-ci ;
· Historique depuis l’année 2000 de l’estimation du nombre de travailleurs couverts par la LSST.

Source: http://www.cnesst.gouv.qc.ca/Publications/300/Pages/DC-300-328.aspx

Reoccurring Injury, Chronic Health Conditions, and Behavioral Health

Gender Differences in the Causes of Workers' Compensation Claims
Objective: The aim of this study was o examine how work and nonwork health-related factors contribute to workers' compensation (WC) claims by gender.
Methods: Workers (N = 16,926) were enrolled in the Pinnacol Assurance Health Risk Management study, a multiyear, longitudinal research program assessing small and medium-sized enterprises in Colorado. Hypotheses were tested using gender-stratified logistic regression models.
Results: For both women and men, having incurred a prior WC claim increased the odds of a future claim. The combination of incurring a prior claim and having metabolic health conditions resulted in lower odds of a future claim. Behavioral health risk factors increased the odds of having a claim more so among women than among men.
Conclusion: This study provides data to support multifactorial injury theories, and the need for injury prevention efforts that consider workplace conditions as well as worker health.

Source: Schwatka, N. V., Shore, E., Atherly, A., Weitzenkamp, D., Dally, M. J., vS Brockbank, C., ... et Newman, L. S. (2018). Journal of Occupational and Environmental Medicine, 60(8), 710-716.
http://dx.doi.org/10.1097/JOM.0000000000001301

Gender differences in injuries attributed to workplace violence in Ontario 2002-2015

Objectives: The aim of the study is to compare trends in the incidence of injury resulting from workplace violence for men and women at the population level over the period 2002–2015 among working-age adults in Ontario, Canada.
Methods: Administrative records of injury resulting from workplace violence were obtained from two population-based data sources in Ontario: 21 228 lost-time workers' compensation claims (2002–2015) and 13 245 records of non-scheduled emergency department visits (2004–2014), where the main problem was attributed to a workplace violence event. Denominator counts were estimated from labour force surveys conducted by Statistics Canada, stratified by age and sex. Age-standardised rates were calculated using the direct method.
Results: Over the observation period, workplace violence incidence rates were in the range of 0.2–0.5 per 1000 full-time equivalent workers. Incidence rates of injury due to workplace violence among women increased over the observation period, with an average annual per cent change (APC) of 2.8% (95% CI 1.7% to 3.9%) in compensation claims and 2.7% (95% CI 1.0% to 4.4%) in emergency department visits. In contrast, there was no change in workplace violence injury rates among men in compensation claims (APC: −0.2% (95% CI −1.2% to 0.9%)) or in emergency department visits (APC: −0.5% (95% CI −1.6% to 0.6%)). A pronounced increase in workplace violence injury rates was observed in the education sector with an APC=7.0% (95% CI 5.6% to 8.5%) for women and an APC=4.1% (95% CI 0.9% to 7.4%) for men.
Conclusions: Differences in the risk of injury resulting from workplace violence for women relative to men in Ontario between 2002 and 2015 were verified by two data sources. The relative risk of violence for men and women also differed across industries.

Source: Chen, C., Smith, P. M. et Mustard, C. (2018). Occup Environ Med.
http://dx.doi.org/10.1136/oemed-2018-105152

HSA - Statistic Report 2017

Annual Summary of Workplace Injury, Illness and Fatality Statistics presents the most recently available statistics on occupational injury, illness and workplace fatalities in Ireland.

Source: https://www.hsa.ie/eng/Publications_and_Forms/Publications/Latest_Publications/Statistics_Report_2017.81204.shortcut.html

Canadiens vulnérables au bruit en milieu de travail

Contexte : Les lois relatives à la santé et à la sécurité visent à protéger les travailleurs des dangers, y compris du bruit excessif. Cependant, certains travailleurs ne sont pas tenus d'utiliser des dispositifs de protection de l'ouïe en cas d'exposition à du bruit intense et ils peuvent en subir les répercussions néfastes, notamment des troubles auditifs et des acouphènes.
Données et méthodes : Les données pour les personnes âgées de 19 à 79 ans (n = 6 571) ont été recueillies de 2012 à 2015 dans le cadre de l'Enquête canadienne sur les mesures de la santé. Les personnes exposées à du bruit intense en milieu de travail sont celles qui doivent élever la voix pour communiquer avec une personne se trouvant à la distance d'un bras. Les travailleurs vulnérables sont ceux qui ne sont pas tenus d'utiliser, pendant leur travail dans des environnements bruyants, des dispositifs de protection de l'ouïe et qui ne les utilisent que parfois, rarement ou jamais.
Résultats : On estime que 11 millions de Canadiens (43 %) ont travaillé dans des environnements bruyants et que plus de 6 millions d'entre eux (56 %) sont classés comme étant vulnérables au bruit en milieu de travail. Même si le pourcentage de femmes vulnérables (72 %) était supérieur à celui des hommes (48 %), le nombre d'hommes dépassait celui des femmes dans ce contexte pour atteindre 3,7 millions (par rapport à 2,4 millions de femmes). Les travailleurs autonomes étaient plus susceptibles d'être vulnérables que les employés, tout comme les cols blancs étaient plus susceptibles d'être vulnérables que les cols bleus. Les travailleurs vulnérables étaient plus enclins à déclarer souffrir de troubles auditifs et d'acouphènes que les personnes n'ayant jamais travaillé dans un environnement bruyant.
Interprétation : Un pourcentage élevé de travailleurs exposés à un milieu de travail bruyant était vulnérable parce que l'utilisation d'un dispositif de protection de l'ouïe n'était pas obligatoire ni courante

Source: https://www150.statcan.gc.ca/n1/fr/pub/82-003-x/2018008/article/00002-fra.pdf

Pour une maternité sans danger - Statistiques 2013-2016

Les statistiques présentées dans le document concernent les principales caractéristiques des travailleuses dont les réclamations relatives au programme Pour une maternité sans danger ont été reçues et acceptées. Le document porte notamment sur les risques les plus fréquents pour la femme enceinte ou l'enfant à naître et sur la répartition des réclamations selon le secteur d'activité, la profession, l'âge de la travailleuse et l'état d'avancement de la grossesse. ?

Source: http://www.cnesst.gouv.qc.ca/Publications/300/Pages/DC_300_254.aspx

Safe Work Australia - Priority industry snapshots 2018

These snapshots provide WHS insights into the industries identified as a priority in the Australian Work Health and Safety Strategy 2012-2022.

Source: https://www.safeworkaustralia.gov.au/collection/priority-industry-snapshots-2018

Beyond Determining Compliance: How Can Workers’ Compensation Insurers’ Exposure Data Be Improved and Used?

The workers' compensation system can be used for more than processing work-related illness or injury insurance claims. The data collected through this system provide valuable information to identify how these injuries and illnesses happen, so that they can be prevented.
In recent years, use of workers' compensation injury and illness data in the public health field has grown. However, occupational exposure data (also known as industrial hygiene data) collected by many workers' compensation insurers is understudied. If analyzed, these data may help identify priority hazards and trends over time because the data include worker exposures to different types of stressors:
•Chemical
•Physical
•Biological
•Ergonomic
The data could also be used to develop strategies for controlling exposures that would improve worker health.

Source: https://blogs.cdc.gov/niosh-science-blog/2018/08/06/using-workers-comp-data/

Le travail en horaires atypiques : quels salariés pour quelle organisation du temps de travail ?

Travailler le soir, la nuit, le samedi ou le dimanche ? en horaires dits «?atypiques?» en comparaison des horaires standards en journée, du lundi au vendredi ? ne constitue pas des situations marginales. En 2017, en France (hors Mayotte), 44 % des salariés (10,4 millions de personnes) sont, au cours d'un mois, soumis à au moins un horaire de travail atypique sur leur lieu de travail, à leur domicile ou ailleurs. Le travail le samedi est le plus répandu avec 35 % des salariés mobilisés.
 En 2017, en France (hors Mayotte), 44 % des salariés sont, au cours d'un mois, soumis à au moins un horaire de travail atypique sur leur lieu de travail, à leur domicile ou ailleurs, ce qui représente 10,4 millions de personnes. Le travail le samedi est le plus répandu avec 35 % des salariés mobilisés. Les horaires atypiques concernent davantage les hommes et sont moins fréquents chez les plus âgés. Ils se concentrent dans certaines familles professionnelles et certains secteurs d'activité, notamment pour assurer la continuité de la vie sociale, la permanence des services de soins, la protection et la sécurité des personnes et des biens.
 Même si les horaires atypiques donnent parfois lieu à des récupérations, les salariés qui en effectuent ont également des durées du travail plus longues que les autres salariés, à temps complet comme à temps partiel, et sont contraints à une plus grande disponibilité au-delà de leurs horaires habituels de travail.
 76 % des non-salariés, soit 2,4 millions de personnes, sont également soumis à au moins un horaire atypique un mois donné.

Source: http://dares.travail-emploi.gouv.fr/IMG/pdf/2018-030.pdf

Mortalité par suicide des salariés affiliés au régime agricole en activité entre 2007 et 2013

Description et comparaison à la population générale
Introduction – Un excès de mortalité par suicide des travailleurs du secteur agricole a été mis en évidence en France et à l'étranger. À notre connaissance, aucune étude n'a porté précédemment sur la mortalité par suicide des salariés agricoles affiliés à la Mutualité sociale agricole (MSA). Les objectifs de l'étude étaient de décrire la mortalité par suicide des salariés agricoles affiliés à la MSA en activité entre 2007 et 2013, et de la comparer à celle de la population générale française.
Méthode – Le nombre de suicides des salariés affiliés à la MSA en activité sur la période 2007-2013 a été quantifié. Leur répartition par mode opératoire a été ensuite décrite. La mortalité par suicide des salariés a enfin été comparée à celle de la population générale française à l'aide de ratios standardisés de mortalité (SMR) par suicide.
Résultats – Les résultats montrent une sous-mortalité par suicide des salariés en activité affiliés à la MSA par rapport à la population générale : SMR=0,81 ; IC95%: [0,75-0,88] chez les hommes, et SMR=0,46 [0,37-0,58] chez les femmes.
Discussion-conclusion – Cette sous-mortalité par rapport à la population générale est classiquement observée dans la surveillance des cohortes professionnelles. Elle s'explique par un ensemble de mécanismes de sélection regroupés sous le nom d'effet du travailleur sain, mais ne permet pas de conclure à l'absence d'excès de risque de certains groupes de ces salariés vis-à-vis du suicide.

Source: http://invs.santepubliquefrance.fr/beh/2018/27/2018_27_2.html

Étude nationale de l’asthme actuel selon le secteur d’activité chez les artisans et commerçants en activité en 2013

Introduction – L’asthme relève de causes multiples, parmi lesquelles les facteurs professionnels contribuent pour environ 15% des cas. Afin de documenter la situation dans la population spécifique des artisans/commerçants, la prévalence d’asthme actuel a été estimée et déclinée selon les secteurs d’activité professionnelle.
Méthode – L’étude a porté sur l’ensemble des artisans et des commerçants en activité affiliés à la Sécurité sociale pour les indépendants (anciennement Régime social des indépendants) au 1er janvier 2013. L’asthme actuel a été défini à partir d’un modèle prédictif validé utilisant les données de remboursements de médicaments antiasthmatiques entre 2010 et 2012. Des prévalences ont été estimées selon le sexe et le secteur d’activité. Une comparaison de la prévalence d’asthme actuel entre les secteurs d’activité a été réalisée en calculant des odds ratios (OR) et leurs intervalles de confiance (IC95%) à l’aide de modèles logistiques.
Résultats – L’étude a inclus 967 391 artisans/commerçants. La prévalence d’asthme actuel était de 5,6% chez les hommes (n=40 408) et 6,8% chez les femmes (n=16 547). Comparé au secteur de l’administration d’entreprise (activité de référence), un risque augmenté d’asthme a été observé chez les hommes et chez les femmes exerçant dans la boulangerie-pâtisserie (respectivement OR=2,1 [2,0-2,3] ; OR=1,2 [1,1-1,5]) ou dans le transport de voyageurs par taxi (respectivement OR=1,2 [1,1-1,3] ; OR=1,3 [1,1-1,6]). Un risque augmenté a été observé chez les hommes dans le secteur des ambulances (OR=1,4 [1,2-1,7]) et celui des manèges forains et parcs d’attraction (OR=1,4 [1,2-1,6]) et, chez les femmes, dans les écoles de conduite (OR=1,4 [1,1-1,8]).
Discussion – conclusion – Les secteurs d’activité professionnelle connus comme à risque d’asthme ont été retrouvés dans notre étude mais d’autres, non documentés dans la littérature, ont été observés. Ce travail apporte de nouveaux résultats pouvant contribuer à la prévention. Cependant, une meilleure caractérisation des expositions professionnelles et environnementales permettrait d’en préciser les actions.

Source: http://invs.santepubliquefrance.fr/beh/2018/27/2018_27_1.html

Evaluation of Occupational Exposure Limits for Heat Stress in Outdoor Workers — United States, 2011-2016

Heat stress, an environmental and occupational hazard, is associated with a spectrum of heat-related illnesses, including heat stroke, which can lead to death. CDC's National Institute for Occupational Safety and Health (NIOSH) publishes recommended occupational exposure limits for heat stress (1). These limits, which are consistent with those of the American Conference of Governmental Industrial Hygienists (ACGIH) (2), specify the maximum combination of environmental heat (measured as wet bulb globe temperature [WBGT]) and metabolic heat (i.e., workload) to which workers should be exposed. Exposure limits are lower for workers who are unacclimatized to heat, who wear work clothing that inhibits heat dissipation, and who have predisposing personal risk factors (1,2). These limits have been validated in experimental settings but not at outdoor worksites. To determine whether the NIOSH and ACGIH exposure limits are protective of workers, CDC retrospectively reviewed 25 outdoor occupational heat-related illnesses (14 fatal and 11 nonfatal) investigated by the Occupational Safety and Health Administration (OSHA) from 2011 to 2016. For each incident, OSHA assessed personal risk factors and estimated WBGT, workload, and acclimatization status. Heat stress exceeded exposure limits in all 14 fatalities and in eight of 11 nonfatal illnesses. An analysis of Heat Index data for the same 25 cases suggests that when WBGT is unavailable, a Heat Index screening threshold of 85°F (29.4°C) could identify potentially hazardous levels of workplace environmental heat. Protective measures should be implemented whenever the exposure limits are exceeded. The comprehensive heat-related illness prevention program should include an acclimatization schedule for newly hired workers and unacclimatized long-term workers (e.g., during early-season heat waves), training for workers and supervisors about symptom recognition and first aid (e.g., aggressive cooling of presumed heat stroke victims before medical professionals arrive), engineering and administrative controls to reduce heat stress, medical surveillance, and provision of fluids and shady areas for rest breaks.

Source: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/67/wr/mm6726a1.htm?s_cid=mm6726a1_e

Comparaisons européennes des durées du travail - Illustration pour huit pays

Les comparaisons européennes en matière de durée du travail sont complexes, en premier lieu en raison d'une grande diversité législative et institutionnelle sur le temps de travail entre les pays. Dans certains pays, la législation détermine fortement la durée du travail; dans d'autres, elle est quasi-inexistante; dans d'autres enfin, le temps de travail est du ressort de la négociation collective. Au-delà de ces différences, les caractéristiques de la population en emploi (part de femmes, de jeunes, de seniors en emploi, de cadres, d'ouvriers, du tertiaire dans les secteurs d'activité...) peuvent différer entre les pays et faire varier le temps de travail et la part de salariés à temps partiel.
En second lieu, les difficultés inhérentes à la mesure s'ajoutent à cette complexité, de par les lacunes de l'harmonisation des concepts de durée du travail et des modes de collecte dans les enquêtes entre pays. Ainsi, la comparaison des durées annuelles de travail reste encore aujourd'hui fragile. L'étude compare, en s'appuyant sur les informations présentes dans les enquêtes sur les Forces de travail (Labour Force Survey ou LFS) et en prenant les précautions nécessaires dans l'analyse au vu des éléments méthodologiques limitant les comparaisons, les durées habituelles hebdomadaires de travail en 2016 de huit États membres de l'Union Européenne (UE): l'Allemagne, le Danemark, l'Espagne, la France, l'Italie, les Pays-Bas, la Suède et le Royaume-Uni. Les durées habituelles sont moins sensibles que les durées effectives à la façon dont l'enquête est conçue; les comparaisons internationales sont alors plus robustes.

Source: http://dares.travail-emploi.gouv.fr/IMG/pdf/de_220_comparaisons_europeennes_des_durees_du_travail.pdf

Platform Workers in Europe - Evidence from the COLLEEM Survey

The recent surge of digital labour platforms has led to new forms of work organisation and tasks distribution across the workforce. This has raised several questions about the functioning and the benefits deriving from the reorganisation of work that those platforms entail and the associated risks.
The European Commission assessed online platforms in a May 2016 communication, focusing on both their innovation opportunities and regulatory challenges. In June 2016 the Commission also adopted its European Agenda for the Collaborative Economy, which clarified the concept and provided some guidance on the employment status of platform workers and the EU definition of worker.
The European Pillar of Social Rights aims to address some of the policy challenges associated to new forms of employment, including platform work. As accompanying initiatives, the Commission presented in December 2017 a proposal for a new Directive on transparent and predictable working conditions, and in March 2018 a proposal for a Council Recommendation on access to social protection for workers and the self-employed.
A crucial issue in designing the policy response to the emergence of digital labour platforms is the lack of reliable evidence. In 2017, the JRC conducted the COLLEEM pilot survey2 an initial attempt to provide quantitative evidence on platform work, responding to calls by the European Council and the European Parliament. The survey provides a basis for an initial estimation of platform work in 14 Member States.

Source: http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC112157/jrc112157_pubsy_platform_workers_in_europe_science_for_policy.pdf

Evaluation of the Impact of Ambient Temperatures on Occupational Injuries in Spain

Background: Extreme cold and heat have been linked to an increased risk of occupational injuries. However, the evidence is still limited to a small number of studies of people with relatively few injuries and with a limited geographic extent, and the corresponding economic effect has not been studied in detail.
Objectives: We assessed the relationship between ambient temperatures and occupational injuries in Spain along with its economic effect.
Methods: The daily number of occupational injuries that caused at least one day of leave and the daily maximum temperature were obtained for each Spanish province for the years 1994–2013. We estimated temperature–injuries associations with distributed lag nonlinear models, and then pooled the results using a multivariate meta-regression model. We calculated the number of injuries attributable to cold and heat, the corresponding workdays lost, and the resulting economic effect.
Results: The study included 15,992,310 occupational injuries. Overall, 2.72% [95% confidence interval (CI): 2.44–2.97] of all occupational injuries were attributed to nonoptimal ambient temperatures, with moderate heat accounting for the highest fraction. This finding corresponds to an estimated 0.67 million (95% CI: 0.60–0.73) person-days of work lost every year in Spain due to temperature, or an annual average of 42 d per 1,000 workers. The estimated annual economic burden is €370 million, or 0.03% of Spain's GDP (€2,015).
Conclusions: Our findings suggest that extreme ambient temperatures increased the risk of occupational injuries, with substantial estimated health and economic costs. These results call for public health interventions to protect workers in the context of climate change.

Source: Martínez-Solanas, È., López-Ruiz, M., Wellenius, G. A., Gasparrini, A., Sunyer, J., Benavides, F. G. et Basagaña, X. (2018). Environmental health perspectives, 126(6).
https://doi.org/10.1289/EHP2590

Worsening Workers' Health by Lowering Retirement Age: The Malign Consequences of a Benign Reform

In 2003, the retirement age of Swiss construction workers was lowered from 65 to 60. This reform has been intended to improve their health. Our study shows the opposite outcome. The human capital theory suggests that investments in employees' productivity by the employer and the employees themselves depend on the time remaining until their retirement. Hence, we hypothesize that pension reforms that reduce employees' working horizon decrease investments in work-related human capital, which translates into a higher prevalence of sickness absences, a longer absence duration, and worse health. By econometrically comparing pre- and post-reform cohorts of construction workers with other blue-collar workers, we find that among 56–60-year-old construction workers, their sickness absences increase from 3.2% to 5.6%, their sickness duration increases by 33%, and their probability of having health problems increases from 9% to 12.7% due to the reform.

Source: Bauer, A. B., et Eichenberger, R. (2018). Center for Research in Economics, Management and the Arts (CREMA).
http://www.crema-research.ch/papers/2018-02.pdf

2018 Report on Work Fatality and Injury Rates in Canada

Canadian workers compensation boards reported that 904 workers died due to work-related causes in 2016. This report provides a jurisdictional comparison of work-related fatality rates in Canada between 2011 to 2016 using data from the Association of Workers' Compensation Boards of Canada (AWCBC).
A comparison of fatality rates is important for identifying trends over time both within and between provinces and territories.
Job-related fatalities are classified as injury (e.g., death due to job-related electrocution) or occupational disease related (e.g., death from mesothelioma due to work-related exposure to asbestos).

Source: https://www.uregina.ca/business/faculty-staff/faculty/file_download/2018-Report-on-Workplace-Fatalities-and-Injuries.pdf

Testing a Strategy to Identify Incidence of Nurse Suicide in the United States

OBJECTIVE: The aim of this study was to test a strategy for quantifying incidence of nurse suicide using San Diego County data as a pilot for national investigation.
BACKGROUND: Worldwide, 1 person dies by suicide every 40 seconds; more than 1 000 000 suicides occur yearly. Suicide rates for nurses in the United States have not been evaluated. This methodological article tested a strategy to identify incidence of nurse suicide compared with those of physicians and the general public.
METHOD: Deidentified San Diego County Medical Examiner data from 2005 to 2015 were analyzed with a descriptive epidemiologic approach.
RESULTS: Overall RN (18.51) and physician (40.72) incidences of suicide per 100 000 person-years were higher than the San Diego general population, excluding nurses (15.81) normalized to 100 000 person-years.
CONCLUSIONS: Establishing incidence of nurse suicide is confounded by variation in reporting mechanisms plus incomplete availability of nurse gender data. Relatively small outcome numbers compared with the general population may underestimate results. Research using a larger sample is indicated. Nurse executives may decrease risk by proactively addressing workplace stressors.

Source: Davidson, J. E., Stuck, A. R., Zisook, S. et Proudfoot, J. (2018). Journal of nursing administration, 48(5), 259-265.
http://dx.doi.org/10.1097/NNA.0000000000000610

A study of leading indicators for occupational health and safety management systems in healthcare

Background: In Ontario, Canada, approximately $2.5 billion is spent yearly on occupational injuries in the healthcare sector. The healthcare sector has been ranked second highest for lost-time injury rates among 16 Ontario sectors since 2009 with female healthcare workers ranked the highest among all occupations for lost-time claims. There is a great deal of focus in Ontario's occupational health and safety system on compliance and fines, however despite this increased focus, the injury statistics are not significantly improving. One of the keys to changing this trend is the development of a culture of healthy and safe workplaces including the effective utilization of leading indicators within Occupational Health and Safety Management Systems (OHSMSs). In contrast to lagging indicators, which focus on outcomes retrospectively, a leading indicator is associated with proactive activities and consists of selected OHSMSs program elements. Using leading indicators to measure health and safety has been common practice in high-risk industries; however, this shift has not occurred in healthcare. The aim of this project is to conduct a longitudinal study implementing six elements of the Ontario Safety Association for Community and Healthcare (OSACH) system identified as leading indicators and evaluating the effectiveness of this intervention on improving selected health and safety workplace indicators.
Methods: A quasi-experimental longitudinal research design will be used within two Ontario acute care hospitals. The first phase of the study will focus on assessing current OHSMSs using the leading indicators, determining potential facilitators and barriers to changing current OHSMSs, and identifying the leading indicators that could be added or changed to the existing OHSMS in place. Phase I will conclude with the development of an intervention designed to support optimizing current OHSMSs in participating hospitals based on identified gaps. Phase II will pilot test and evaluate the tailored intervention.
Discussion: By implementing specific elements to test leading indicators, this project will examine a novel approach to strengthening the occupational health and safety system. Results will guide healthcare organizations in setting priorities for their OHSMSs and thereby improve health and safety outcomes.

Source: Almost, J. M., VanDenKerkhof, E. G., Strahlendorf, P., Tett, L. C., Noonan, J., Hayes, T., ... et Paré, G. C. (2018). BMC health services research, 18(1), 296.
https://doi.org/10.1186/s12913-018-3103-0

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