2013-07-01 12:00 - Messages

Arrimage des charges sur les véhicules routiers

Cet ouvrage présente les règles à respecter pour réaliser un arrimage sûr des charges sur les véhicules routiers de transport de marchandises.
Il a été réalisé afin de servir d'outil à l'ensemble du personnel ayant en charge l'arrimage des charges dans les véhicules : chauffeurs, personnels de quai et responsables du transport et de la logistique. Tout en précisant le cadre juridique, il décrit une démarche organisationnelle au sein de l'entreprise qui vise à sécuriser les transports par la route en s'appuyant, de façon pratique, sur la norme EN 12195-1. Cette brochure annule et remplace la brochure ED 759, de même titre, qui datait de 1992.

La brochure est complétée d'un logiciel de calcul d'arrimage des charges sur les véhicules routiers, diffusé en ligne

Source : http://www.inrs.fr/accueil/produits/mediatheque/doc/publications.html?refINRS=ED%206145

Identifying the human factors associated with the defeating of interlocks on Computer Numerical Control (CNC) machines

This research sought to identify reasons why operatives defeat interlocks on Computer Numerical Control (CNC) machines, and to obtain an understanding of the extent of this behaviour across the UK engineering industry. The findings from this research provided a number of valuable insights about the frequency of defeating interlocks and the influences upon this behaviour. With regard to frequency of defeating, semi-CNC machines were identified as being commonly defeated in the sample* used in this research. Common activities associated with defeating were setting, proving, swarf removal and deburring. Managers, and operatives / supervisors felt defeating was commonplace (the ‘norm’). With regard to influences, three sets of influences on operative behaviour (Predisposing, Enabling and Reinforcing) were identified as influencing behaviour in relation to defeating interlocks. Interventions that take into account these influences could be developed to promote behaviour change. Suggestions for such interventions are provided within this report.

Source : http://www.hse.gov.uk/research/rrpdf/rr974.pdf

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